Denne måneden fokuserer vi på skalerbar og effektiv administrering av arbeidsflyten i AdWords. Målet er å bidra til at du finner tidsbesparende måter å administrere disse oppgavene på, ved hjelp av en enklere, integrert arbeidsflyt i AdWords, slik at du kan fokusere på kjernevirksomheten din.

Verktøyene for arbeidsflyt er inndelt i tre hovedkategorier:

1. Masseredigering direkte i AdWords
Annonsørene har behov for å kunne administrere flere kampanjeoppgaver mer effektivt direkte i AdWords-grensesnittet. Vi har lagt til nye verktøy for masseredigering av innstillinger og utvidelser i alle kampanjene og annonsegruppene dine. Du kan for eksempel redigere stedsmålretting eller annonserotasjon i flere kampanjer eller oppdatere annonseutvidelsene dine – for eksempel nettstedslinker, infomeldinger og apper – for å markedsføre de siste juletilbudene dine i hundrevis av annonsegrupper med noen få klikk.

                   
Endre flere nettstedslinker med Rediger-menyen på +Utvidelser-fanen

CarsDirect.com tok i bruk de nye funksjonene for masseredigering og la til nettstedslinker i alle kontoene sine. Resultatet ble 13 % høyere klikkfrekvens og 6 % lavere CPC. Allison Query fra CarsDirect forteller: «Funksjonen for masseredigering av annonseutvidelser har vært avgjørende for at vi fortsatt er konkurransedyktige på søkeresultater. Arbeidsoppgaver som det før tok oss timer å fullføre, er nå unnagjort på noen minutter

Du kan også dra nytte av andre eksisterende arbeidsflyter for masseredigering i AdWords for å skalere opp arbeidet. Du kan spare tid ved å bruke kopiér og lim inn-funksjonen for å kopiere eksisterende søkeordlister, annonser og annonsegrupper inn i nye kampanjer. 

2. Bedre verktøy for masseopplasting av endringer
Annonsører trenger en løsning for å gjøre endringer raskt i lokalt lagrede regneark og bruke dem direkte i AdWords etter behov. Forbedringene i funksjonene for masseopplasting omfatter mer intuitive regnearkformater, kontekstavhengige alternativer for opplasting av endringer direkte til de aktuelle kampanjene og annonsegruppene og muligheten til å se en forhåndsvisning av oppdateringene og se etter feil før du publiserer dem. Nå kan du raskt laste opp nye sesongavhengige søkeord i annonsegruppene dine, oppdatere budsjettene i flere kampanjer og publisere endringene uten bekymringer fordi du kan se gjennom dem før publisering.

                    

Bruk forhåndsvisningsverktøyet og se gjennom endringene i regnearket før du legger dem inn i kampanjene dine.

3. Avanserte verktøy for mer tilpassede endringer i alle kontoene dine
Tidligere i år lanserte vi AdWords-skript for MCC for å gjøre det lettere for annonsører med mer avanserte redigeringsbehov å gjøre tilpassede endringer raskt i flere kontoer. Du kan bruke enkel JavaScript-kode for å gjøre endringer i flere kontoer, opprette tilpassede rapporter, sende e-post automatisk og til og med hente ut data fra Google Regneark eller sende dem dit. Finn ut mer.

Mange byråer bruker AdWords-skript for MCC for å gjøre tilpassede endringer i annonsetekst i alle kundenes kontoer, spare tid, øke relevansen og få bedre annonseresultater. iProspect bruker AdWords-skript for å sette inn nettstedslinker dynamisk i Cleartrips annonseenheter og endre landingssidene deres på sparket, noe som har ført til 34 % høyere klikkfrekvens og 24 % lavere kostnad per kjøp. Performics bruker AdWords-skript for MCC for å oppdatere annonseparametere med rabatter i sanntid i alle kundekontoene. Performics brukte MCC-skript for MonShowroom, og de reduserte tidsbruken knyttet til arbeidsflyten med 60 %.

Dette er bare noen av verktøyene vi har utviklet for å hjelpe deg å jobbe raskere og gjøre endringer i AdWords i stor skala. Og det skjer stadig noe nytt. For tiden jobber vi med å forbedre AdWords Editor, som er nok et viktig verktøy du kan bruke for å gjøre kompliserte endringer i stor skala. Vi kommer snart tilbake med flere oppdateringer.

Se Googles Hangout on Air tirsdag 4. november kl. 22:00 PST / 12:30 EST hvis du vil vite hvordan du kan ta i bruk disse verktøyene i kampanjene dine.


Skrevet av Ali Miller, produktsjef for AdWords
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords