En managerkonto i AdWords er et effektivt verktøy for overvåking og administrering av flere kontoer. Denne kontotypen er utformet med tanke på de mest erfarne annonsørene våre. Nå lanserer vi en rekke spennende forbedringer av dette verktøyet for å hjelpe deg å spare tid og få bedre oversikt over resultatene i kontoene du administrerer. Forbedringene omfatter blant annet kampanjeadministrasjon for flere kontoer, effektive rapporteringsverktøy og enklere kontonavigering.

Administrer kampanjene dine i stor skala

Det kan være svært tidkrevende å lage rapporter og gjøre små endringer i kampanjer i flere kontoer. For at det skal bli enklere for deg å administrere og lage rapporter for alle kampanjene dine fra ett og samme sted, har vi lagt til en ny «Kampanjer»-visning i oversikten i managerkontoen din.

Alle handlingene på kampanjenivå som du er kjent med fra individuelle kontoer, kan nå utføres via managerkontoen. Du kan legge til kolonner, bruke segmenter og angi filtre for rapportering av kampanjeresultater for opptil 20 selvvalgte kontoer. Du kan dessuten raskt oppdatere dagsbudsjetter og slå på kampanjer eller sette dem på pause i alle disse kontoene. I tillegg kan du opprette nye kampanjer i individuelle kontoer via managerkontoen din.




Lag bedre og mer innholdsrike rapporter
Dataene i oversikten i managerkontoen oppdateres nå like ofte som i resten av AdWords. Dette betyr at du ikke lenger må gå til de enkelte kontoene for å se de mest oppdaterte rapportberegningene. Du kan nå velge en tilpasset datoperiode utover de siste 90 dagene og sammenligne den med en hvilken som helst annen periode. Dette gjør rapportene i oversikten enda nyttigere. Vi har dessuten lagt til flere rapporteringskolonner, blant annet for konverteringer, samt muligheten til å se resultatene direkte i et diagram i oversikten.



For at det skal bli enklere for deg å utforske kontodataene dine på en hensiktsmessig måte, har vi lagt til verktøy for avansert segmentering og filtrering. Del opp dataene dine raskt på grunnlag av informasjonen som er viktigst for bedriften din, for eksempel etter nettverk, klikktype eller enhet. Deretter kan du bruke filtre for å se dataene som interesser deg, eller avdekke nye muligheter.

Hvis du bruker underordnede managerkontoer, kan du også se en ny rullegardinmeny der du kan velge om oversikten skal inneholde resultatdata bare for direkte tilknyttede underordnede managerkontoer og individuelle kontoer, for alle tilknyttede underordnede managerkontoer og individuelle kontoer eller for alle tilknyttede individuelle kontoer.

                                 
Naviger raskere mellom kontoer

Vi har også gjort det enklere å finne kontoen du vil se på. Nå kan du søke etter eller velge managerkontoen eller den individuelle kontoen du vil gå til, ved å klikke på rullegardinmenyen øverst i AdWords-kontoen din.

                                    

Kundehistorier

Mange kunder har allerede fått bedre resultater med disse forbedringene i managerkontoene.


«Vi utvidet nylig produktutvalget vårt, og det førte til at antallet AdWords-kontoer vi administrerer, nærmest eksploderte. Med muligheten til å identifisere viktige trender i kampanjeresultatene og iverksette tiltak der de har størst virkning – alt fra én og samme visning – sparer vi ikke bare fire–fem arbeidstimer i uken, men vi kan også i større grad være sikre på at alle kontoene våre er riktig konfigurert.» – Katherine Doty, global sjef for søkemotormarkedsføring hos Rosetta Stone
«Vi har over 90 individuelle AdWords-kontoer, og vi er avhengig av gjennomførte regler for kampanjenavn for å kunne administrere alle kontoene på en effektiv måte. Med den nye kampanjevisningen i managerkontoen vår kan vi nå administrere og optimalisere alle kampanjene våre fra samme sted. Dette sparer vi utallige timer på, ettersom vi ikke lenger må klikke oss gjennom hver enkelt kampanje og administrere dem på kontonivå.» – Jeremy Legrand, SEM-sjef hos Kaymu


Nye forbedringer og nytt navn

I tråd med de nye forbedringene forenkler vi også retningslinjene for navnet på verktøyet, og kommer ikke lenger til å omtale managerkontoer i AdWords som «Mitt kundesenter» og «MCC». I løpet av året kommer du til å se at disse endringene gjenspeiles i hele brukerstøtten for AdWords og i kommunikasjonen fra oss.

Du kan få en innføring i de nye forbedringene i AdWords ved å klikke her. Hvis du vil vite mer om managerkontoer, kan du gå til brukerstøtten for AdWords.
Skrevet av Zak Stern, produktsjef for AdWords
Postad av Marcus Holgersson, Google AdWords