Datafeeden din er avgjørende for å kunne markedsføre produktene dine på Google. Den fanger oppmerksomheten til kundene på Google ved å vise dem at du har nøyaktig det de er ute etter. For å hjelpe deg med å oppdatere annonsene dine og finne nye kunder raskt har vi gleden av å kunngjøre to datafeedforbedringer i Google Merchant Center:

  • Feed for oppdatering av varelager på nett: en ny type feed som gjør at du raskt kan oppdatere priser, tilgjengelighet og tilbudspriser for de viktigste produktene dine. Dette er spesielt nyttig hvis disse attributtene endres ofte. 
  • Tillegg for Google Regneark: en utvidelse av Regneark-programmet som kobler regnearket direkte opp mot Merchant Center for rask og enkel opplastning. Dette er spesielt nyttig hvis du vil komme raskt i gang med shopping-annonser.
Enten du bruker Google Regneark eller et tekstfilformat til å laste opp produktene dine, gjør disse nye datafeedforbedringene det raskere og enklere å laste opp den nyeste produktinformasjonen din til Google Shopping. Det er også enklere å finne flere kunder
på nettet.

Med feeden for oppdatering av varelager på nett kan du raskt oppdatere viktige attributter.

Hvis informasjonen om priser, tilgjengelighet eller tilbudspriser for noen av eller alle produktene dine endres ofte, kan du bruke feeden for oppdatering av varelager på nett til å utføre raske oppdateringer av disse produktattributtene. Det betyr at du ikke trenger å sende inn hele produktfeeden på nytt:

  • Spar tid med enda raskere feedbehandling. Send inn ny informasjon om pris og tilgjengelighet i løpet av dagen for å oppdatere disse spesifikke attributtene. Du kan sende inn oppdateringer for et mindre utvalg av produktene dine for raskere behandling. Hvis det oppstår en feil under behandlingen av feeden for oppdatering av varelager på nett, påvirker ikke det den totale produktfeeden.
  • Vis kundene den mest nøyaktige produktinformasjonen. Hvis prisene eller tilgjengeligheten plutselig skulle endre seg, kan du oppdatere de berørte varene umiddelbart, slik at nyere informasjon vises i Google Shopping. 
For mer informasjon om hvordan du kommer i gang med en feed for oppdatering av varelager på nett, les brukerstøtteartikkelen vår.

Med Google Regneark-tillegget kan du validere og laste opp feeden din direkte fra Google Regneark

For forhandlere med en mindre lagerbeholdning er Google Regneark en rask og brukervennlig måte å komme i gang med Shopping-annonser på. Hvis du bruker Google Regneark til å laste opp beholdningen din til Google Merchant Center, gjør det nye Google Regneark-tillegget det enklere å opprette, laste opp og validere feeder:

  • Valider produktene dine direkte fra Regneark. Sidefeltet i tillegget gjør at du kan validere enkeltrader eller hele Google-regnearket, og viser deg feil eller varsler før du laster opp datafeeden. 
  • Last opp produktene dine direkte fra Regneark. Ved hjelp av sidefeltet kan du laste opp hele regnearket ditt til Merchant Center uten å gå ut av Regneark. Opplastningsresultatene vises direkte i sidefeltet og gir deg umiddelbar tilbakemelding om feedbehandlingen.



For mer informasjon om hvordan du kommer i gang med tillegget for Google Regneark,
les brukerstøtteartikkelen vår.

Husk å ta en titt på disse to nye forbedringene i dag, slik at du kan komme i gang med Google Shopping og nå ut til kunder over hele verden.

Skrevet av Sven Herschel i produktavdelingen for Google Merchant Center
Postad av Marcus Holgersson, Google AdWords