I fjor lanserte vi kraftige funksjoner for rapporterings- og kampanjeadministrasjon, for eksempel Auksjonsstatistikk, for å sørge for bedre synlighet i auksjonen og rangeringen for Google Shopping. I dag går vi ett steg videre. Det er en glede for oss å introdusere en rekke budgivningsstrategier for Shopping-kampanjer. Ved hjelp av disse kan du avansere fra manuelle maks. CPC-bud til kontekstuell og dynamisk budoptimalisering:

Klikkmaksimering

Hvis du prøver å få så mye trafikk som mulig innenfor budsjettet ditt, er dette budgivningsstrategien for deg. Med klikkmaksimering justeres budene dine automatisk. Dette er en glimrende måte å promotere ekstra gode tilbud på nettstedet ditt eller i butikken din på ved hjelp av annonser for varer i butikk.

Mario Märzinger, Vice President Marketing hos home24, sier «Vi er svært glade for muligheten til å kunne maksimere klikk for å generere mer trafikk med betydelige kostnadsbesparelser! Vi har testet denne budgivningsstrategien på en av de viktigste produktseriene våre, og vi får 7 % flere klikk ved 13 % lavere CPC-er én måned inn i testen.»

                                  

Utvidet CPC
Hvis du ønsker å administrere dine egne bud eller bruke en budgivningsplattform fra en tredjepart, er utvidet CPC det beste alternativet for deg. Denne strategien optimaliserer på toppen av budet ditt i sanntid, slik at du får flere konverteringer eller salg til en tilsvarende kostnad. Vi ser at annonsører får så mye som 7 % flere konverteringer til samme kostnad med eCPC!1

Radhika Aggarwal, en av grunnleggerne av og forretningsansvarlig hos Shopclues.com, sier: «Vi administrerer budene våre så mye vi kan, og ved å bruke utvidet CPC kan vi optimalisere budene våre basert på brukerkontekst og auksjonsdynamikk. Utvidet CPC har budgivning i sanntid, og dette har hjulpet ShopClues med å forbedre avkastningen og virkelig heve resultatet vårt.»

                                  

Mål-ROAS
Hvis du ikke har tid til å administrere budene dine manuelt og har fokus på inntekt, kan du la avkastningmål på annonseringsforbruk (ROAS) stå for de tunge løftene i budgivningen. Med mål-ROAS velger du ønsket ROAS for at bud skal genereres dynamisk. Dette gjør at produktene som gir mer inntekt får høyere bud.

Mål-ROAS er for tiden i beta-versjon, og er tilgjengelig for en håndfull forhandlere. Hvis du er interessert i å delta i denne betaen og være en tidlig bruker, kan du fylle ut dette forespørselsskjemaet.

                               

Vi synes det er svært spennende med disse automatiske budgivningsløsingene for Google Shopping. Vi kommer til å fortsette med å utforske og investere i ulike metoder som kan hjelpe deg med å bli mer effektiv med kampanjeadministrasjon og budgivning. Hvis du vil ha mer informasjon om budgivningsstrategier, kan du se nærmere på brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Dimitris Meretakis, produktsjef for Google Shopping
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords

1 Interne data fra Google Shopping, august 2015.