Google Annonser for Norden presenterer vår nye ukentlig oppdatering. Her vil du finne et sammendrag av vårt publisert material for den foregående uken, nesten som et nyhetsbrev. Du vil også få innsikt i kommende hendelser, som vår Live Hangout på fredag. Planen er å oppdatere dere hver uke, så følg med! Vi håper også dere vil komme med tilbakemeldinger og kommentarer.

Ukens retningslinjer


En god start på uken til alle sammen, noe som betyr at ukens retningslinjer er tilbake! I dag skal vi se nærmere på retningslinjer som omhandler annonsering basert på interesser og steder. Det er mange aspekter ved retningslinjene rundt dette, og du kan få mer informasjon i den vedlagte artikkelen, men vi vil gjerne se nærmere på det som omhandler remarketing lister.

Mange av dere bruker allerede remarketing flittig, og har ikke had noen problem med å opprette listene - og det er bra! Vi vil likevel benytte anledningen til å vise dere at det ikke er alle bedrifter som har muligheten til å lage remarketing lister, da de kan inneholde personlig gjenkjennelig eller sensitiv informasjon. Nedenfor har vi listet opp noen eksempler fra relaterte kategorier hvor det ikke er mulig å benytte seg av remarketing. For den fulle listen, sjekk ut denne artikkelen.

  • Interesse for eller deltakelse i aktiviteter for voksne (inkludert alkohol, gambling, seksuell dating, pornografi osv.).
  • Seksuell atferd eller legning, for eksempel seksuell legning fastsatt på grunnlag av et besøk på et bestemt nettsted.
  • Informasjon om hudfarge eller etnisitet, for eksempel fra nettsteder eller apper der det samles inn opplysninger fra brukere om hudfarge eller etnisitet.
  • Politisk tilhørighet (ut over offentlig informasjon fra valglister i USA), for eksempel fra nettsteder eller apper der det samles inn informasjon om brukeres politiske syn.
  • Fagforeningsmedlemskap eller -tilknytning, for eksempel brukeres besøk på nettsteder eller apper som tilhører fagforeninger.
  • Religion eller livssyn, for eksempel fra nettsteder eller apper der det samles inn opplysninger om brukeres religion eller livssyn.

Ukens video

Norsk Hangout on Air: Søk 2.0 - Kontroller kontoen din på en enklere måte

Sondre kommer i denne Hangouten til å fortelle oss om Søk 2.0 og hvordan det vil hjelpe deg med å gjøre det enklere å administrere dine AdWords kampanjer. Vi vil forklare hva Søk 2.0 er, hvorfor det bør tas i bruk og selvfølgelig hvordan du setter det opp i din konto. Du kan stille spørsmål allerede nå, eller live under Hangouten neste fredag.


For å delta, følg denne linken.

Ukens “fun fact”

Har du noen gang lurt på hvordan resepsjonen i Google sine kontorer ser ut?
Hos vårt kontor i Dublin ser den slik ut..


Vi tror et førsteintrykk er viktig, og mener du bør gjøre det samme. Laster nettsiden din inn fort nok og hvor mobilvennelig er den? Bruk PageSpeed verktøyet og få svaret:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/?hl=no

Written by Marcus Holgersson, Google AdWords