Ny uke, nye nyheter. Denne gangen vil du lære mer om våre retningslinjer, få direkte link til vår nye Søk 2.0 video og også få en sniktitt inn i kontoret til Google i Dublin.

Ukens retningslinjer


Denne uken presenterer vi våre retningslinjer rundt helsetjenester og medisiner! Les mer for å bedre forstå hvor vi står i forhold til annonsering for reseptbelagt medisiner og andre helsetjenester. Husk også at det er forskjellige retningslinjer som gjelder avhengig av hvilket land man annonserer i og for. Sjekk ut denne artikkelen for mer informasjon om våre retningslinjer rundt alt dette!

Google har restriksjoner mot å annonsere for helserelaterte produkter og tjenester, som for eksempel:
  • reseptfrie legemidler
  • reseptbelagte legemidler og informasjon om reseptbelagte legemidler
  • apoteker på og utenfor nettet
  • produkter og tjenester relatert til graviditet og fruktbarhet
  • medisinske tjenester og inngrep
  • medisinsk utstyr og medisinske tester
  • rekruttering til kliniske studier
  • behandling for seksuell forbedring

Ukens video


Emne Search 2.0 - Norwegian with Sondre

Sondre vil i denne Hangouten fortelle oss om Søk 2.0 og hvordan det vil hjelpe deg med å gjøre det enklere å administrere dine AdWords kampanjer. Vi vil forklare hva Søk 2.0 er, hvorfor det bør tas i bruk og selvfølgelig hvordan du setter det opp i din konto.

Ukens ”fun fact”


Hos Google mener vi at man jobber best, hvis man er avslappet. I bildet nedenfor ser du en av våre flere rom hvor man kan koble av litt, og jobbe i noe mer avslappende omgivelser for en periode.



På samme måte vet vi at om du klarer å gjøre kundene dine tilfredsstilt, er det en mye større sannsynlighet for at kunden senere kommer tilbake til siden din og gjør et kjøp eller handling. En metode som kan hjelpe deg med dette er å bruke annonser med bilder. I denne lenken vil du finne all informasjon om hva som er støttede størrelser og formater for bildeannonser. Og med denne display annonse hjelperen vil du kunne lage bildeannonser på mindre enn 10 minutter.

Skrivet av Marcus Holgersson, Google AdWords, 
Översatt av Sondre, Google AdWords