I årets julehandel er kundene raskere og mer målbevisste enn noen gang før og bruker 7 % kortere tid når de handler på mobilen1. Likevel foretar de samme kundene 64 % flere kjøp via mobilen i detaljhandelkategorien sammenlignet med fjoråret, ifølge Google Analytics-data2. Denne sesongen kommer innkjøp under intensjonspregede mikroøyeblikk til å erstatte handlemaratoner, og vi utvider remarketingmulighetene for Shopping-annonser (PLA-er) for å hjelpe forhandlere med å utnytte disse viktige øyeblikkene.
Optimaliser Shopping-budene dine med remarketinglister


Med remarketinglister for Shopping kan du nå optimalisere Shopping-budene dine for å få oppmerksomhet fra verdifulle kunder neste gang de handler på Google.com. Når for eksempel de lojale kundene dine eller kundene som har forlatt handlekurven sin på nettstedet ditt, handler igjen på Google på datamaskinen eller mobilen, gjør remarketinglister det mulig å skreddersy Shopping-budene dine og få kontakt med dem igjen, samtidig som du oppnår en mer kostnadseffektiv avkastning.
Tidlige brukere opplever gode resultater med remarketinglister:
«Det viser seg at remarketinglister for Shopping gir svært gode resultater for Magazines.com. Vi kan målrette oss strategisk mot kunder som ikke konverterte ved tidligere besøk, noe som har ført til 285 % høyere konverteringsfrekvens for mobilenheter og datamaskiner med 68 % lavere CPA. Dette gjør funksjonen til en av de meste effektive vi noen gang har testet.»
Yuly Gonzalez, senior SEM-ekspert, Rakuten Search
«Med remarketinglister for Shopping har Cruiser Customizing, en av kundene våre, økt konverteringsfrekvensen sin med 78 % og ROAS med 66 %. Vi ønsker ikke å ha en eneste Shopping-kampanje nå uten å ha tilknyttede remarketinglister for Shopping.»
– Jeremy Brown, viseadministrerende direktør for markedsføring, Metric Theory
Skrevet av Archana Kannan, produktsjef, Google Shopping
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords
1 Interne Google Analytics-data, september 2015 2 Interne Google Analytics-data, september 2015