Mange av de mest erfarne AdWords-annonsørene bruker managerkontoer for å få gjort mer på kortere tid, for eksempel overvåking av kontoresultater i stor skala eller endringer i kampanjer i flere kontoer. For å kunne gi deg mer innholdsrike rapporter og gjøre det enklere for deg å skalere remarketingtiltakene dine lanserer vi nå to forbedringer i managerkontoer: sammenknytting med Google Analytics-kontoer og deling av remarketing-tagger og -lister.

Få tilgang til dataene dine med én tilknytning
Nå kan du knytte Google Analytics- eller Google Analytics Premium-kontoen din direkte til AdWords-managerkontoen din ved hjelp av den nye konfigurasjonsveiviseren under Kontoinnstillinger i AdWords. Med denne enkle arbeidsflyten for tilknytting av kontoer slipper du å knytte sammen Google Analytics- og AdWords-kontoene dine enkeltvis.


Når du nå skal importere mål, beregninger for nettsteder, remarketinglister eller andre data fra Google Analytics, trenger du bare å gjøre det én gang. Når du legger til en ny AdWords-konto i managerkontoen din, blir den dessuten knyttet til de samme Analytics-områdene automatisk.

Med disse forbedringene sparer du tid, slik at du kan fokusere på optimalisering av kampanjene dine. Du kan finne ut mer om hvordan du knytter sammen Google Analytics-kontoen din og managerkontoen din, i brukerstøtten for AdWords.

Utvid remarketingstrategien din

Mange annonsører har lykkes stort i å engasjere kundene på nytt og finne nye kunder ved hjelp av remarketing i Displaynettverket, remarketinglister for søkeannonser og lignende målgrupper. For at du skal kunne dra nytte av dette arbeidet i alle AdWords-kontoene du administrerer, kan du nå opprette og dele remarketinglister direkte i managerkontoen din på den nye «Målgrupper»-fanen, inkludert lister importert fra Google Analytics eller Kundematch.

Du kan også lage remarketinglister ved hjelp av en remarketing-tag på administratornivå og bruke dem i alle de administrerte kontoene dine. Dermed slipper du å merke nettstedet ditt på nytt og administrere flere lister i hver AdWords-konto. Hvis noen av de administrerte kontoene dine inneholder egne lister, kan disse gjøres tilgjengelige for bruk i de andre administrerte kontoene dine.

Med disse forbedringene kan du nå implementere remarketingstrategien din raskere og enklere enn noensinne. Du finner mer informasjon om deling av remarketing-tagger og -lister i brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Vishal Goenka, produktsjef for AdWords
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords