Hei alle sammen!
Black Friday var for mindre enn en uke siden, og vi ser allerede etter nye gaver. Denne gaven er det julen som står for tur.

Har du satt opp en separat julekampanje? Har den tilstrekkelig budsjett for hver dag?

Vi håper det, og at du også sørger for å fortsette med dette i januar. Flere og flere mennesker søker etter jul for å bytte en gave som ikke passer, eller leter etter noe å bruke julebonusen på.

Ukens Mikroøyeblikk


I denne høytiden vil julehandelen karakteriseres av øyeblikk, ikke av maraton. Snarere enn å tilbringe hele dagen på kjøpesenteret eller overnatte utenfor butikkene før Black Friday, vil kundene heller gripe etter mobilen for hundrevis av mikro-øyeblikk, hver dag, hele høytiden.

Mikro-øyeblikkene endrer hvordan vi handler. Nå som folk stadig tyr til mobiler, søk, og YouTube for å få informasjon før de kjøper har Matt Lawson, Googles direktør for performance ads marketing, kommet med tre spådommer som forhandlere må tenke på denne høytiden.

Les Matts spådommer her.


Ukens video


Har du sett alle videoene i "norsk mobilserie"?

I de to siste nyhetsbrevene har vi introdusert det mobile landskapet, og hvordan du kan optimalisere nettstedet ditt og annonsene dine. I den tredje videoen viser vi hvordan du kan vinne på mobil. August fokuserer på en ny annonsetype kalt “Oppringningsannonser”, men vil også snakke om YouTube og søk på mobil.

Du finner den tredje videoen her (og hvis du er nysgjerrig, er video 4 allerede live).

Ukens Fun fact


Vi er avhengige av musikk og underholdning. Vi har det rundt oss til enhver tid, på vei til jobb, på jobb, mens vi trener og etter jobb. Musikk og underholdning hjelper til å motivere oss når det trengs og å slappe av når det trengs. På vårt hovedkontor i Europa har vi et eget studio der man kan lage sin egen magi. Bildet under viser et band som øver.


Online video har blitt en svært viktig kanal konsumentinnhold i Norge. Kundebarometeret viser at Norge er helt i toppen når det gjelder å se videoer på nett. Mange foretrekker å se korte videoer på nett, spesielt på sine smarttelefoner. Du kan enkelt målrette dine video-kampanjer mot denne trafikken. I denne artikkelen vil du finne mer informasjon om in-stream annonser. Du kan også se vår video som viser hvordan du kan sette opp din første kampanje.