Godt nyttår!
Julen er over, men det er ikke juleshoppingen!
Dersom du pauset kampanjene dine ved årets slutt, husk å starte en egen “januar-kampanje”

Ukens Mikroøyeblikk


Hva søkte verden etter i 2015? Googles årlige “A year in search” gir oss en mulighet til å se på søketrendene i året som var. Det er også en påminnelse om at når vi trenger noe, viktig eller ikke, søker vi på Google eller Youtube. Se hva dette betyr for annonsører.

Mennesker henvender seg til Google og Youtube ved alle slags behov. I 2015 har disse behovene spredt seg fra den globale flyktningskrisen til likestilling innen ekteskap til verdensmesterskap i fotball og cricket til å finne vann på Mars. Våre søk på nettet i 2015 definerer vår tid og de viktigste temaene vi tar for oss. Se denne videoen for ytterligere informasjon søk gjort i 2015 og les artikkelen her.

Ukens Video - Gmail annonser


Epost er en stor del av våre rutiner for å holde kontakt med familie, venner og kollegaer. Det er også en fin kanal for å holde seg oppdatert på de siste nyhetene fra våre favorittmerker, enten det gjelder salg, rabatter feriepakker eller helt nye produkter. Gmail annonser er nå tilgjengelig for alle og Ahmed vil i denne Hangouten fortelle om hvordan du kan få mest mulig ut av denne kampanjetypen. Han vil fokusere på det Nordiske markedet og komme med markedsspesifikke tips.

Du finner videoen her

Ukens Fun Fact


Spiste du også for mye Julemat? Det gjorde hvert fall vi og er derfor takknemmelige for de sunne alternativene som tilbys i våre restauranter. I bildet under kan du se en av våre restauranter fra hovedkvarteret i Dublin.



På samme måte som vi må justere våre matvaner fra tid til annen må vi også justere våre kampanjer i AdWords. Ofte lager vi en kampanje, men glemmer å sjekke resultatene og optimalisere kampanjen. Vi hjelper deg gjerne med optimaliseringen så ikke nøl med å kontakte oss via denne linken. Ikke glem å være innlogget i din AdWords konto og ha din kunde-ID klar.

Skrevet av Marcus Holgersson, Google AdWords
Oversatt av Sara, Google AdWords