Velkommen til vårt tredje nyhetsbrev i 2016! I denne utgaven kommer vi med mobiltips angående viktigheten av såkalte “call-to-action” (CTA) i dine annonser og på nettsiden din. Vi presenterer også en ny Google Partner videoserie. Vi håper du liker dette!

Ukens mobiltips

Når det kommer til å skrive en effektiv annonse er det viktig at du greier å matche det du kommuniserer med kundens behov. På vanlig Søk er det for eksempel viktig at det du kommuniserer er tilpasset det kundene faktisk leter etter - basert på produktene/tjenestene du tilbyr - samtidig som du forhåpentligvis kommuniserer dine unike salgsargumenter til kunden.

Like viktig er det at du følge med på hvilke CTAer som faktisk får brukerne til å respondere til det du kommuniserer - som for eksempel handlingen som følger etter at brukeren har klikket på en søkeannonse og landet på hjemmesiden din.

For søkeannonser på mobil bør du i mange tilfeller inkludere andre typer CTAer enn på annonser for desktop. For eksempel vil det være veldig relevant å få direkte anrop som følge av klikk på annosnene. Et eksempel kan være “Ring og få ditt gratistilbud”.

i tillegg er det viktig å inkludere prominente og spesille CTAer på din mobilside, fordi disse har vist seg å øke sannsynligheten for at brukerne konverterer - tatt i betrakting at nettsiden allerede er optimalisert for mobil.

Ukens video

Med Google Partners for the Nordics har vi startet en ny semi-ukentlig oppdateringsserie hvor vi presenterer nyheter fra Googles annonseverden.

Sjekk ut første versjon av denne av denne serien hvor Sara og Sonja snakker om Smarte Mål, overføringsprosessen for Bedriftskontoer, håndtering av lister for Kundematch og den endelige avviklingen av Destinasjonsnettsider. Du kan se den på Youtube via denne linken!

Registrer deg på Google Partners på www.google.com/partners og motta nyhetsbrev med alt dette innholdet eller let i våre Google+ Partner Samfunn for å finne linker til direktesendinger.

Ukens fun fact

I Dublin har vi et eget postkontor for Google ansatte, hvor vi kan motta pakker under arbeidstiden. Dette gir en bekymring mindre dersom du venter på hjemlevering av en pakke. I tillegg gir det oss muligheten til å sende brev og annen post i løpet av arbeidsdagen.

20160212_161836.jpg


Skrevet av Antti Kauttonen, Google AdWords
Oversatt av August, Google AdWords