Velkommen til vårt seneste nyhetsbrev fra Google Nordics hvor vi skal gå gjennom hvordan dere kan kan få mer ut av Appbrukere, og de siste endringene av Flash-annonser i AdWords.

Ukens Mobiltips

Har du allerede en mobilapp som flere brukere har lastet ned og som du ønsker å drive større engasjement med? Flere studier har nemlig vist at mellom 80 % - 90 % av alle apper som installeres kun blir brukt én gang - eller forblir urørt.

Om dere derfor ønsker å øke aktiviteten og få brukere mer engasjert i deres app, har vi en egen kampanjetype for mobilappengasjement som er rettet mot brukere som allerede har installert appen. Du kan til og med målrette og dyplinke kampanjen mot et spesifikt skjermbilde eller del av appen for å oppnå et spesifikt eller unikt mål.

Ettersom denne kampanjetypen har som hensikt å skape større engasjement, er det lurt å kombinere denne kampanjen med andre kampanjer fokusert på mobilappinstallasjoner. Sjekk ut denne artikkelen for å lære mer!

Fra og med januar 2017 avsluttes dessuten visningen av annonser i Flash-format i AdWords

Etter juli 2016 vil det ikke lengre være mulig å laste opp Flash-baserte annonser i AdWords. Visningen av annonsene i Google Display Network vil fortsette fram til januar 2017. Opplastede Flash annonser konvertert til HTML5-annonser vil fortsette å vises som normalt. Sjekk ut denne artikkelen fra Adwords hjelpesenter for mer informasjon om denne endringen.

Hvis du ønsker å være helt sikker på at du har flotte HTML5 annonser som er 100 % kompatible med AdWords, så sørg for å laste ned Google Web Designer og slipp løs kreativiteten! Du kan lese mer om HTML5 annonsespesifikasjoner i denne hjelpesenter-artikkelen.

Skrevet av Antti Kauttonen, Google AdWords
Oversatt av Sara, Google AdWords