I fjor lanserte vi remarketinglister for Shopping for å gjøre det mulig for deg å nå ut til brukere som har besøkt nettstedet ditt tidligere. Nå tar vi i bruk den eksisterende kundeinformasjonen din fra signaler på og utenfor Internett og gjør det enda enklere å få oppmerksomheten til de lojale kundene dine når de handler via Google. I dag kunngjør vi lanseringen av Kundematch for Shopping – en funksjon du kan bruke til å rette kampanjer mot de mest verdifulle målgruppene dine, for eksempel tidligere kunder, medlemmer i belønningsprogrammet ditt, abonnenter på nyhetsbrevet ditt eller kunder som handler i butikken din.

Vi annonserer lanseringen av Kundematch for Shopping-annonser, som allerede er tilgjengelig på Google Søk, Gmail og YouTube. Med Kundematch for Shopping kan du laste opp en liste med e-postadresser, som på en sikker og personvernvennlig måte kan knyttes til påloggede brukere på Google.

Slik fungerer det

Du kan bruke Kundematch til å gjøre merkevaren din og produktene dine mer synlige for de mest verdifulle kundene når de søker. Tenk deg at du er en forhandler som selger sportsutstyr og har et belønningsprogram for blodseriøse fotballfans. Siden det er fotballsesong, har du et kundesegment der mange tenker på å kjøpe utstyr snart. Ved å bruke Kundematch kan du øke budene dine for dette segmentet og dermed vise rett produkt til rett tid neste gang en fotballfan søker etter utstyr.

Med Kundematch for Shopping kan du justere bud for flere kundesegmenter du vet er verdifulle. Det er bare å laste opp en liste med e-postadresser til AdWords, der de på en sikker og personvernvennlig måte kan knyttes til påloggede brukere på Google. På denne måten kan du lage en remarketingliste for å nå ut til disse kundene gjennom kampanjene dine.

Charlotte Russe endrer målgruppestrategien sin med Kundematch

Charlotte Russe – en moteforhandler for unge kvinner – har brukt Kundematch for Shopping til å utvide bedriftens strategi for å få oppmerksomheten til verdifulle kunder når de søker. Teamet hos Charlotte Russe fokuserte på å justere budene for å nå ut til de mest lojale kundene når de søkte i butikkens mest populære kategorier. Slik sørget de for at Charlotte Russe ble tatt med i vurderingen når kundene søkte etter klær.

«Vi gledet oss veldig til å prøve Kundematch for Shopping. Vi laget ulike lister for å segmentere kundene våre, noe som resulterte i betydelig høyere klikkfrekvenser (opptil 60 ;% høyere) og konverteringsfrekvenser (opptil 30 % høyere) for kundene på Kundematch-listene.» – Stefanie Tong, markedsføringsansvarlig hos Charlotte Russe

Kundematch for Shopping blir tilgjengelig senere i sommer. Du kan registrere deg her hvis du vil prøve den nåværende betaversjonen.

Lagt ut av Archana Kannan, produktsjef for Shopping