Innholdsnettverket er en spennende mulighet som kan maksimere resultatene for deres AdWords kampanjer. Du kan nå 1,8 millioner unike norske brukere med 1,2 milliarder sidevisninger hver måned, og synliggjøre dine produkter og tjenester på tvers av vårt omfattende nettverk av norske og internasjonale nettsteder. Du kan annonsere både på høyt trafikkerte nettsteder og nisjesteder.

Her er noen av våre partnere:

Innholdsannonsering med Google komplementerer din søkemotorannonsering og kan øke din ROI (avkastning på investert kapital). Du kan få i gjennomsnitt 30% lavere CPC (pris per klikk) og 4% lavere CPA (pris per kjøp) på innholdsnettverket i forhold til søkenettverket.


Det finnes tre forskjellige målrettingsmetoder for innholdsnettverket: kontekstuell- (søkeordmålretting), plasserings- (utvalgte nettsteder) og kombinert målretting (søkeordmålretting på utvalgte nettsteder). Du kan lese mer om målretting i brukerstøtten for AdWords her.

Tre tips for å komme raskt i gang:
  1. Velg nettverkene du vil vises på: Google-søk, søkepartnere og innholdsnettverket. For å redigere innstillingene dine følger du fremgangsmåten her.
  2. Opprett separate innholdskampanjer for å ha bedre kontroll over kostnadene dine. Forbedre dine resultater gjennom tilpasset kampanjestruktur, og øk konkurransekraften din gjennom høyere innholdsbud
  3. Tenk på et felles emne når du velger søkeord for dine annonsegrupper.
Flere optimeringstips kan du finne her.