For mange er fjerde kvartal den mest hektiske og innbringende sesongen, og i disse økonomiske tider er analyse viktigere enn noen gang.

Med høytidstrafikk som starter i begynnelsen av November, og når et høydepunkt tidlig i Desember, er det på tide å sørge for at deres sider er best mulig skikket til å maksimere trafikk og omsetning frem mot høytiden.

For å hjelpe deg bedre å kunne analysere hvordan din kampanje fungerer, å optimere dine nettsider og drive enda mer trafikk til deres e-handelsside i denne perioden, vil vi gjerne dele noen tips og verktøy du kan bruke i Analytics.

Bruk Analytics rapporten for Traktvisualisering for å forbedre konverteringer
  • Finn ut hvor mange besøkende som forsvinner i hvert steg i kjøpsprosessen
  • Jobb deretter med de stegene der flest kunder forsvinner
  • Nettsideoptimereren, vårt gratisverktøy, er et glimrende middel å forbedre disse sidene med.
Målrett dine kampanjer geografisk gjennom Analytics
  • Finn ut hvor dine mest lönnsomme kunder befinner seg ved hjelp av kartoversikten i deres Analytics-konto
  • Der kan dere se konverteringsdata under fanen Målkonvertering, og dere kan dermed allokere annonseringsmidler til disse regionene
  • Når dere har funnet ut hvor deres mest lönnsommekunder befinner seg, kan dere enkelt gjöre endringer i deres AdWords-kampanjer for å nå disse kundene
Vi håper disse tipsene hjelper deg å gjøre mest mulig ut av din annonsering frem mot høytiden!