De siste månedene har vi testet ut et nytt AdWords-grensesnitt. Dette nye grensesnittet gjør administrasjon av AdWords-kampanjer raskere, mer oversiktlig og mer intuitivt. Dette betyr at det er enklere å finne de viktigste søkeordene på tvers av annonsegrupper, navigere i, og redigere kontoen raskt og få tilgang til og handle i forhold til rapporter.

Vi fortsetter arbeidet med det nye grensesnittet, og foretar endringer basert på tilbakemeldinger fra beta-testere. Vi er glade for å kunne lansere det nye grensesnittet på enda flere språk, inkludert norsk.

Her er noen av de spennende funksjonene vi tester:
  • Resultatdiagrammer: Oppdag trender med tilpassede diagrammer på hver dide i kampanjeadministrasjonen.
  • Innsikt på tvers av annonsegrupper: Fokuser på de viktigste områdene i kontoen raskere, med nye faner for sammendrag på hver side. Du kan se og redigere søkeord, plasseringer eller annonser fra alle annonsegrupper i én fane.
  • Linjeredigering: Vil du endre et søkeord eller et bud? Klikk på det og utfør endringer på linjen i stedet for å gå til en separat side.
  • Enklere styring for innholdsnettverket: Forbedre resultatene for innholdsnettverket via en ny Nettverk-fane. Se statistikk over plasseringene der annonsene dine har blitt vist, og handle deretter ved å angi unike bud eller ekskludere plasseringer direkte fra rapporten.
Vær imidlertid oppmerksom på at det nye grensesnittet ikke endrer hvordan annonser kjører. Budgivning, rangering, kvalitetspoeng og resten av annonsevisningen vil forbli den samme i det nye grensesnittet.

Det nye grensesnittet er fortsatt under utvikling, så det er ikke alle funksjonene som er tilgjengelige i det forrige grensesnittet som støttes for tiden. Foreløpig kan du bytte mellom det gamle og det nye grensesnittet, så du vil fortsatt ha tilgang til alle AdWords-verktøyene og rapportene hvis dette er nødvendig.

Hvis du vil vite mer, kan du gå til nettstedet for det nye AdWords-grensesnittet.