Noen av fordelene med å drive mer trafikk til nettstedet ditt er potensialet for flere konverteringer (salg, potensielle kunder, registreringer etc.), samt å skape oppmerksomhet rundt virksomheten og dine produkter/tjenester. Hva kan du gjøre for å drive mer trafikk til nettstedet ditt?

1. Finn relevante søkeordvariasjoner

Når du ønsker å drive mer trafikk til nettstedet ditt, kan du bruke mer generelle, men relevante søkeord som beskriver produktene/tjenestene dine. Legg til søkeordvariasjoner i entall og flertall, i tillegg til synonymer, produktnumre og relaterte termer, for å sikre at annonsene har en tydelig tilstedeværelse på Internett. Prøv å bruke søkeordverktøyet for å identifisere søkeordmuligheter og få en idé om hvilke søkevolumer du kan vente for de spesifikke søkeordene.

2. Omgrupper søkeord med et høyt antall visninger i nye annonsegrupper

Mange annonsører overser hvor viktig det er at annonsetekstene deres samsvarer med søkeordene. Hvis du vil forbedre kampanjeytelsen ytterligere, kan du identifisere søkeord med et høyt antall visninger og omgruppere dem i separate annonsegrupper. Deretter kan du skreddersy annonsene i de nylig opprettede annonsegruppene til søkeordene dine, ved å inkludere søkeordene i annonsetittelen eller annonseteksten. Dette vil antagelig føre til et høyere antall klikk, mens visningene vil forbli konstante, noe som gir en høyere klikkfrekvens (CTR).

3. Bruk riktig alternativ for målrettet søkeord

Istedet for å bruke spesifikke alternativer for målrettet søkeord som setningssamsvar og eksakt samsvar, omfatter vanligvis en trafikkorientert optimalisering fokus på alternativet fleksibelt samsvar.

Søkeord med fleksibelt samsvar når en større målgruppe og gjør at annonsen vises når søkeordet eller en lignende term søkes etter. Dette innebærer at annonsen vises selv om:

* andre ord er inkludert i søket
* termer i søket ikke er i samme rekkefølge som selve søkeordet
* søket er likt søkeordet ditt. Dette omfatter flertall og synonymer

Søkeord med fleksibelt samsvar kan hjelpe deg med å nå brukere som søker etter ord som er nært tilknyttet dine produkter. Den nylig forbedrede søkeordrapporten kan hjelpe deg med å identifisere søkene som annonsen din ble vist for, slik at de enkelt kan legges til i annonsegruppen din.

4. Utvid målgruppen din

Vurder å utvide rekkevidden din ved å justere innstillingene for stedsmålretting, slik at alle områder eller land der du driver forretninger blir inkludert. Hvis du er aktiv internasjonalt, velger du innstillinger for stedsmålretting som gjenspeiler dette, men husk at nettstedet ditt i så fall bør ha innstillinger for ulike språk. Du kan også redigere innstillingene for språkmålretting for å velge språk som brukes i landene som annonsene dine vises i.

Eksempel: Hvis den internasjonale kampanjens målspråk er stilt inn som Engelsk, og stedsmålretting er Alle land, vil annonsene dine bli vist til brukere over hele verden som har valgt Engelsk i språkinnstillingene for nettleseren.

Du kan også bruke Googles innholdsverk for å få flere besøk fra brukere som surfer på Googles partnernettsteder. Hvis du ikke annonserer på innholdsnettverket allerede, kan du endre kampanjeinnstillingene til å inkludere automatisk plassering.

5. Juster det daglige budsjettet

Sist, men ikke minst, bør du regelmessig overvåke kampanjene som inneholder de viktigste søkeordene, for å sikre at de ikke overskrider det daglige budsjettet ditt. Hvis de gjør det, bør du vurdere å flytte disse søkeordene til en ny kampanje (ikke bare en ny annonsegruppe), slik at du har kontroll over kampanjens daglige budsjett. Du kan øke det til et nivå du er komfortabel med, slik at maksimalt antall klikk for disse søkeordene kan oppnås.

Du kan også optimalisere annonsetekster og søkeord ytterligere, og øke maksimalt CPC-bud for spesifikke søkeord, for å forbedre kvalitetspoeng og oppnå en høyere annonserangering. Annonser med høyere plasseringer mottar vanligvis flere klikk, noe som fører til mer trafikk til nettstedet ditt.

Skrevet av Espen - Inside AdWords teamet