Nå vet du sannsynligvis allerede at vi har jobbet med et nytt grensesnitt for AdWords for å hjelpe deg å spare tid på administrasjon av kontoen og få gode resultater fra kampanjene dine.

Vi har laget en rekke nye funksjoner som gjør administrasjon av kampanjene raskere og enklere: flere diagrammer til å spore resultatene over tid, integrerte rapporter som gir lett adgang til detaljerte data om søke- og innholdsnettverket og raskere redigering for å hjelpe deg med å utføre endringer raskt, så du kan fortsette med dine daglige gjøremål.

Du har sannsynligvis mottatt en e-postmelding fra oss der du ble informert om at kontoen blir overført til det nye grensesnittet i løpet av de neste ukene. I dag har vi to oppdateringer vi vil dele med deg: vi har nylig gjort det nye grensesnittet tilgjengelig for alle annonsører som bruker AdWords Standardutgave, og vi har startet flyttingen av et lite antall kontoer.

I e-posten skrev vi at det skulle gå minst 30 dager før vi oppdaterer kontoen. Denne 30-dagers perioden er et minimum, faktisk vil det for de fleste annonsører gå mer enn 30 dager før kontoene oppgraderes. Vi går gradvis og forsiktig frem så overgangen blir så smertefri som mulig, og vi vil ikke oppgradere kontoen før vi er sikre på at det nye grensesnittet oppfyller annonseringsbehovene dine.

Hvordan bør du gjøre deg klar for overgangen til det nye grensesnittet? Først og fremst er det nye nettstedet den desidert beste ressursen for å hjelpe deg med å forberede deg. Her finner du korte videoer som forklarer fordelene med det nye grensesnittet, en før og etter-veiledning, og til og med en kort quiz så du kan sørge for at du er klar for endringene.

Hvis du ikke har utforsket det nye grensesnittet ennå, er nå et godt tidspunkt. Prøv det med en gang ved å logge på AdWords-kontoen din. Hvis du legger merke til noe som gjør det vanskelig å administrere kampanjene i det nye grensesnittet, kan du informere oss med en gang ved å sende tilbakemeldinger.

Hvis du allerede har sendt oss tilbakemeldinger om det nye grensesnittet, vil vi gjerne takke deg. Vi lytter til kommentarene dine og vi arbeider med å fikse problemene du har rapportert. Eksempler på de vanligste problemene vi arbeider med, er brede sider som krever for mye scrolling og lange lastetider for noen typer nettlesere og Internett-tilkoblinger.

Vi har allerede utført en rekke endringer som respons på deres tilbakemeldinger, og denne uken har vi lansert oppdateringer til det nye grensesnittet som tar for seg mange av de vanligste problemene vi har hørt om. Og vi er ikke ferdige ennå, vi fortsetter å forbedre det nye grensesnittet.

Vi håper dere som ble med i betatesten tidlig, liker hvordan det nye AdWords-grensesnittet har blitt forbedret. Til dere som akkurat har kommet i gang, håper vi at dere har lagt merke til noen av måtene det nye grensesnittet kan hjelpe dere med å få mer ut av tiden dere bruker på administrasjon av AdWords-kampanjene.