Torsdagsinnlegg om det nye grensesnittet – Alt om filtre
2. juli 2009
Har du brukt filtre i det nye AdWords-grensesnittet ennå? Med filtre kan du vise kun ønskede data i kontoen din. Du kan bruke filtre overalt i kontoen og lagre dem for senere bruk.
La oss ta en titt på noen av det du kan gjøre med filtre. For å ta det det første først: Du finner filtre under "Filter og visninger" uansett under hvilken fane du er.
Et filter konfigureres på samme vis uansett om du arbeider med annonsegrupper, søkeord eller plasseringer, men kriteriene du kan filtrere etter, avhenger av hva slags informasjon du vil se. Du kan for eksempel filtrere søkeord etter samsvartype, men ikke annonsegrupper etter samsvartype.

Du konfigurerer et filter ved å velge ønskede kriterier. Du kan legge til tilleggsregler for å gjøre filteret mer spesifikt. Du kan angi filtre for klikkfrekvens (CTR) og gjennomsnittlig plassering samtidig for å vise søkeord med høy CTR på side 2 i søkeresultatene. Hvis du vil bruke det samme filteret flere ganger, kan du lagre det ved å merke av for "Lagre filter".
La oss si at vi ønsker å finne søkeord med gode resultater i kontoen. I stedet for å finne frem til alle søkeordene fra annonsegruppe til annonsegruppe, kan vi ganske enkelt filtrere etter gode resultater. La oss se etter søkeord med en CTR på over 2 % og en konverteringsfrekvens på minst 5 %.

Dette er også illustrert i vår YouTube-video "Finn nye optimaliseringsmuligheter".
La oss ta en titt på noen av det du kan gjøre med filtre. For å ta det det første først: Du finner filtre under "Filter og visninger" uansett under hvilken fane du er.
Et filter konfigureres på samme vis uansett om du arbeider med annonsegrupper, søkeord eller plasseringer, men kriteriene du kan filtrere etter, avhenger av hva slags informasjon du vil se. Du kan for eksempel filtrere søkeord etter samsvartype, men ikke annonsegrupper etter samsvartype.

Du konfigurerer et filter ved å velge ønskede kriterier. Du kan legge til tilleggsregler for å gjøre filteret mer spesifikt. Du kan angi filtre for klikkfrekvens (CTR) og gjennomsnittlig plassering samtidig for å vise søkeord med høy CTR på side 2 i søkeresultatene. Hvis du vil bruke det samme filteret flere ganger, kan du lagre det ved å merke av for "Lagre filter".
La oss si at vi ønsker å finne søkeord med gode resultater i kontoen. I stedet for å finne frem til alle søkeordene fra annonsegruppe til annonsegruppe, kan vi ganske enkelt filtrere etter gode resultater. La oss se etter søkeord med en CTR på over 2 % og en konverteringsfrekvens på minst 5 %.

Dette er også illustrert i vår YouTube-video "Finn nye optimaliseringsmuligheter".
Etter at vi har filtrert listen, kan vi gjøre endringer i søkeordene med gode resultater direkte i resultattabellen i stedet for å måtte klikke gjennom hver annonsegruppe én etter én.
Et annet sted der filtre kan være nyttig er i fanen Annonser, som viser alle annonsene i kontoen, på tvers av kampanjer og annonsegrupper.
Slik kan du bruke filtre til å få bedre innsikt i kampanjene dine
Google-butikken har kampanjer med to typer destinasjonssider: produktsider for et bestemte produkt og kategorisider for produktgrupper. Vi ønsker å vite hvilken type side som genererer flest salg. Siden nettadressene for produktsidene er formatert annerledes enn nettadressene for kategorisiden, kan vi opprette et filter som kun viser annonser som har kategorien destinasjonssider ved å filtrere etter destinasjonsadresser som starter med http://www.googlestore.com/category.asp?

Med dette filteret er det enklere å se resultater på tvers av alle annonser som driver trafikk til kategorisidene. Vi kan sammenligne dette med resultatene vi ser på produktsider. For Google-butikken fant vi ut at kategorisidene genererer flere salg enn produktsidene – nyttig informasjon som kan hjelpe oss med å forbedre kampanjene våre.
Med filtrene på fanen Annonser kan du også raskt identifisere annonser med en bestemt godkjenningsstatus. På denne måten kan du raskt identifisere alle ventende eller ikke godkjente annonser i kontoen.

Som du ser, har filtre en rekke potensielle bruksområder. Vi oppfordrer deg til å se på kampanjene dine på forskjellige måter.
Et annet sted der filtre kan være nyttig er i fanen Annonser, som viser alle annonsene i kontoen, på tvers av kampanjer og annonsegrupper.
Slik kan du bruke filtre til å få bedre innsikt i kampanjene dine
Google-butikken har kampanjer med to typer destinasjonssider: produktsider for et bestemte produkt og kategorisider for produktgrupper. Vi ønsker å vite hvilken type side som genererer flest salg. Siden nettadressene for produktsidene er formatert annerledes enn nettadressene for kategorisiden, kan vi opprette et filter som kun viser annonser som har kategorien destinasjonssider ved å filtrere etter destinasjonsadresser som starter med http://www.googlestore.com/category.asp?

Med dette filteret er det enklere å se resultater på tvers av alle annonser som driver trafikk til kategorisidene. Vi kan sammenligne dette med resultatene vi ser på produktsider. For Google-butikken fant vi ut at kategorisidene genererer flere salg enn produktsidene – nyttig informasjon som kan hjelpe oss med å forbedre kampanjene våre.
Med filtrene på fanen Annonser kan du også raskt identifisere annonser med en bestemt godkjenningsstatus. På denne måten kan du raskt identifisere alle ventende eller ikke godkjente annonser i kontoen.

Som du ser, har filtre en rekke potensielle bruksområder. Vi oppfordrer deg til å se på kampanjene dine på forskjellige måter.