Oppdaterte versjoner av søkeord- og plasseringsverktøyene – nå i betaversjon
20. november 2009
Det har skjedd store forbedringer i AdWords i løpet av det siste året, noe som har bidratt til at vi nylig lanserte betaversjoner av de oppdaterte søkeord- og plasseringsverktøyene.
Vi har beholdt kjernefunksjonaliteten i verktøyene, men vi har lagt til enkelte nye funksjoner som vi håper vil bidra til å gjøre verktøyene nyttigere for deg.
Det oppdaterte søkeordverktøyet (beta)
Den nye versjonen av søkeordverktøyet kombinerer funksjonaliteten i søkeordverktøyet og det søkebaserte søkeordverktøyet. Det betyr at du vil få søkeordforslag basert på søkeordene du angir, nettstedinnholdet og brukersøkene – alt på ett og samme sted. Muligheten til å søke etter søkeord, nettsted/nettadresse eller begge deler, i stedet for å utføre disse søkene hver for seg, er også nytt. Du vil i tillegg kunne se alle samsvartyper for et søkeord samtidig, slik at du kan sammenligne statistikk for de enkelte samsvartypene. Når den endelige søkeordlisten din er klar, kan du laste ned alle søkeordresultatene i tabellen eller bare søkeordene du velger.
Det oppdaterte plasseringsverktøyet (beta)
Som med det oppdaterte søkeordverktøyet kan du ved å bruke det oppdaterte plasseringsverktøyet nå søke etter plasseringer etter søkeord, nettsted/nettadresse eller begge deler. Du kan for eksempel søke etter plasseringer som bare ligger på youtube.com og som også er videoplasseringer. Under Avanserte alternativer kan du også filtrere plasseringer ytterligere etter land eller språk, visninger per dag, inkluderte annonsestørrelser (størrelsene som tilbys av innholdsutgiveren for de tilbudte plasseringene) og demografiske alternativer.
Det oppdaterte søkeordverktøyet er tilgjengelig via en kobling i det nåværende søkeordverktøyet. Du får tilgang til det oppdaterte plasseringsverktøyet ved å gå til fanen Muligheter og klikke på alternativet Flere verktøy i Verktøy-panelet. Her skal du se en kobling til det oppdaterte plasseringsverktøyet.
Vi planlegger å gjøre disse koblingene tilgjengelige i løpet av de neste ukene. Hvis du ser disse koblingene i kontoen din, oppfordrer vi deg til å teste ut de nye versjonene av verktøyene.