Selvsagt vet du at AdWords-annonsene vises på stasjonære og bærbare datamaskiner. Er du imidlertid klar over at du også kan målrette mot mobile enheter med komplette nettlesere? Hos Google klassifiserer vi disse smarttelefonene som Android-, iPhone- og Palm WebOS-enheter.

I løpet av det siste året har vi sett en jevn økning i antall kjøpsrelaterte treff som kommer fra smarttelefoner. Vi er derfor glade for å kunne informere om en ny AdWords-rapport som gjør det mulig å vise klikk, visninger, klikkfrekvens (CTR, Click-through rate) og andre resultatberegninger for stasjonære kontra høyteknologiske mobile enheter.

Du kan vise enhetsstatistikk i kampanjesammendraget, annonsegruppene eller annonserapportene. Velg alternativet Enhet i rullegardinlisten Filter og visninger.


Vær oppmerksom på at disse dataene bare kan dateres tilbake til 3. juni 2009.


Husk at du kan lage egne kampanjer og annonsegrupper for annonsene som vises på mobile enheter. På denne måten blir det enklere å tilpasse annonser, søkeord og bud for å optimalisere resultatene.