I slutten av september lanserte vi en betaversjon av det oppdaterte søkeordverktøyet. Det oppdaterte søkeordverktøyet er en ny, effektiv måte for deg å identifisere flere søkeord på og legge dem til kontoen din.

Tidligere tilbød vi to forskjellige verktøy som du kan bruke til å vise søkeordlisten din med;
  • Søkeordverktøyet genererte søkeord basert på innholdet i nettadressen, ord eller uttrykk du angav i verktøyet.
  • Det søkebaserte søkeordverktøyet identifiserte faktiske Google-søk som var relevante for nettstedets destinasjonssider – noe som gir deg innsikt i søkeord du kan ha gått glipp av.

Med det oppdaterte søkeordverktøyet kan du nå søke etter ord eller uttrykk, nettsteder og til og med kategorier (der disse er tilgjengelige) for å motta resultatet fra både søkeordverktøyet og det søkebaserte søkeordverktøyet på ett sentralt sted.

Vår betalansering startet det som til slutt vil bli en permanent overgang fra det forrige søkeordverktøyet til den oppdaterte versjonen. I løpet av de neste månedene vil du kunne bytte frem og tilbake mellom de to verktøyene når du trenger det. Vi vil igjen legge inn et innlegg på denne bloggen når overgangsperioden er over, og du bare vil ha tilgang til det oppdaterte søkeordverktøyet.

I mellomtiden vil vi fortsette å forbedre det og legge til funksjonalitet som vi håper du vil finne nyttig, mens du gjør deg kjent med den oppdaterte versjonen. Fra i dag legger vi til en ny funksjon som vil hjelpe deg med å beregne søketrafikk for søkeordene dine på en bedre måte. Du gjør dette ved å velge bestemte søkeord fra listen over forslag og klikke på knappen Beregn søketrafikk.















Herfra kan du velge annonsegruppen du vil legge til disse søkeordene i samt anslått gjennomsnittlig CPC, anslått totalt antall klikk og anslåtte totalkostnader for søkeordene du valgte i det forrige skjermbildet.















Denne forbedringen gjør det mulig for deg å se hvordan søkeordene dine yter i en bestemt annonsegruppe, i motsetning til i en fullstendig søkeordliste. Trafikkanslag for søkeord med hensyn til annonsegruppe kan gi deg et mer nøyaktig bilde av hvor ofte annonsene dine vises og hvordan ytelsen er.

Det er viktig å være oppmerksom på at på grunn av disse endringene fjerner vi noen kolonner du tidligere kunne legge til i søkeordverktøyresultatet: Anslått gjennomsnittlig CPC, Anslått CTR, Anslått annonseplassering, Antall anslåtte visninger, Anslått antall klikk og Anslått kostnad. Mens du ikke vil få tilgang til disse kolonnene i den oppdaterte versjonen, kan du fremdeles se mye av denne informasjon når det gjelder en annonsegruppe.

Hvis du i tillegg er interessert i å se søketrafikkanslag på søkeordnivå, kan du gjøre det via det frittstående verktøyet Trafikkvurdering, som også har et nytt, mer intuitivt grensesnitt. Hvis du vil gå til verktøyet Trafikkvurdering, kan du klikke på koblingen Flere verktøy i delen Verktøy under fanen Muligheter.


Skrevet av Penny - Inside AdWords teamet