AdWords for nybegynnere – Del 2
18. februar 2011
I del to i serien for nybegynnere, eller annonsører som bare trenger å få repetert det grunnleggende ved AdWords, skal vi snakke om hva det er viktig å tenke på når det gjelder annonseteksten.
Annonseteksten er det kundene ser blant de sponsede koblingene når de søker etter ditt produkt eller din tjeneste. Du kan se på annonsen som broen mellom brukernes behov og ditt produkt eller din tjeneste. For at denne broen skal være så relevant som mulig, kan du følge tommelfingerreglene nedenfor.
- Det er viktig at det er en tydelig kobling mellom annonsetekst, søkeord og destinasjonsside.
- Skriv første bokstav i hvert ord med stor bokstav for å øke synligheten.
- Hvis du bruker relevante søkeord og en relevant visningsadresse, øker relevansen, og det blir enklere for brukeren å se hvor annonsen fører ham eller henne.
- Det er lurt å dypkoble annonsen via destinasjonsadressen til siden for det spesifikke produktet annonsen reklamerer for.
- Klikkfrekvensen kan øke ved bruk av funksjonen for innsetting av søkeord. Husk imidlertid på å ikke bruke denne funksjonen når søkeordene inneholder stavefeil.
- Bruk et tydelig handlingsfremmende uttrykk (Kjøp nå) i annonseteksten, og ta med spesialtilbud og informasjon om priser.
Hvis du følger rådene ovenfor, vil du få en rekke fordeler. Du vil for eksempel kunne vise annonsene for riktig målgruppe, ettersom relevant annonsetekst vil være synlig i henhold til kundens søk. Gjennom annonseteksten vil du også kunne motivere kunden til å iverksette en handling, og ved hjelp av dypkobling til riktige produkter, fører du kunden nærmere avgjørelsen om kjøp. Alle disse forslagene skal dermed kunne gi flere konverteringer og øke salget.
Vi håper at disse tipsene vil være nyttige for deg når du annonserer med AdWords. Du kan finne mer informasjon om hvordan du optimaliserer annonseteksten, her, og ikke glem å besøke begynnerveiledningen for AdWords i brukerstøtten for AdWords for å få mer informasjon og veiledning, i tillegg til vår gratis videoveiledning, fra AdWords nettbasert opplæring. Sist, men ikke minst, må du huske å holde utkikk etter neste innlegg i denne bloggserien for nybegynnere.
Forfatter: Kristin Sarstedt og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet