Ansvar er én av grunnpilarene i AdWords. Vi gjør viktige endringer i AdWords-retningslinjene for å kunne gi annonsørene våre en bedre opplevelse, slik at annonsører som arbeider med tredjepartspartnere, forstår hvilke resultater AdWords gir dem, og vet hva de kan forvente av tredjeparter. Vi mener at den beste langsiktige kursen å ta for tredjeparter som arbeider med AdWords, er å fokusere på det som er best for annonsøren.

I juli og desember ifjor fortalte vi om en rekke endringer i måten tredjeparter skal gi rapporter og informasjon om AdWords til sine kunder på, deriblant gjennom et dokument om bekjentgjørelse som må deles av alle tredjeparter der 80 prosent av annonsørene bruker mindre enn NOK 8000 per måned.
d en del om retningslinjer for tredjeparter, som omfatter kravene som er oppført ovenfor vedrørende rapportering og bekjentgjøring. Vi har også lagt til mer informasjon om hvordan retningslinjene håndheves og hvordan vi håndterer manglende overholdelse av retningslinjene. I tillegg har vi lagt til informasjon om hvordan annonsørene kan kontakte oss hvis de ønsker å klage på tredjeparter. Se en oversikt over Googles tredjepartsprogrammer.

Vi tror at de fleste byråer, forhandlere og andre tredjeparter som selger AdWords, allerede overholder disse retningslinjene, og at de dermed bare trenger å gjøre minimale endringer, eller ingen endringer, i systemene sine. Proaktive revisjoner for valgte tredjeparter begynner 1. april 2011, men vi anbefaler at disse retningslinjene overholdes allerede fra i dag av. Vi skal fortsette å undersøke eventuelle klager og iverksette passende tiltak.

For annonsører har vi oppdatert brukerstøtten for AdWords slik at den inneholder informasjon og koblinger til aktuelle retningslinjer for tredjeparter. Hvis du kommer ut for en tredjepartspartner som bryter retningslinjene våre, kan du varsle oss via kontaktskjemaet (Kontakt oss) i brukerstøtten for AdWords.

Vi håper at dette gir tredjeparter og annonsører innsikt i retningslinjene AdWords' tredjepartspartnere må overholde, og gir tilstrekkelig informasjon om krav til Google-tredjeparter. Vi tror at disse nye kravene sikrer at alle annonsører som arbeider med en tredjepartspartner, forstår verdien av tjenestene de får av sin partner, og at de får en flott opplevelse.

Skrevet av Katherine Wasilenko - Product Marketing Manager og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet