Vi lanserer nye alternativer for målretting mot nettbrett
11. mai 2011
Man forventer at mer enn 165 millioner nettbrett vil bli solgt i løpet av de neste to årene, og nettbrett blir stadig mer populære blant engasjerte kunder som liker ny teknologi. Vi har nå gleden av å fortelle at vi utvikler nye alternativer for målretting som hjelper deg med å få bedre kontakt med denne målgruppen. For at du skal få enda bedre kontroll over AdWords-annonsene dine gjør vi endringer i løsningene for målretting mot nettbrett.
I løpet av de neste to ukene kommer vi til å legge til det nye målrettingsalternativet Nettbrett med fullverdige nettlesere i delen Nettverk og enheter i fanen Innstillinger i AdWords-kontoen. Du har tidligere kunnet målrette annonsene spesifikt mot Apple iPad-enheter, men nå kan du også enkelt målrette annonsene mot en kategori som omfatter alle nettbrett. I tillegg har du muligheten til å velge nøyaktig hvilke enhetstyper og operativsystemer som skal vise AdWords-annonsene. Hvis du for eksempel ønsker at annonsene skal vises på Apple iPad-enheter, velger du «Nettbrett med fullverdige nettlesere» som målretting og «iOS» som operativsystem. Målrettingen mot nettbrett vil først bare være tilgjengelig for Apple-enheter, men vi kommer snart til å utvide annonsevisningen til andre spesifikke enheter.
Når denne funksjonen blir tilgjengelig i kontoen din, vil annonsene automatisk vises på nettbrett uten at du trenger å foreta deg noe. Hvis kampanjene dine er spesifikt målrettet mot Apple iPad-enheter, er det mulig at du vil oppleve en økning i visninger og kostnader, ettersom alternativene for annonsevisning vil omfatte flere nettbrett. Hvis du ikke ønsker at annonsene skal vises på nettbrett, kan du angi dette i innstillingene for enhetsmålretting ved å følge disse instruksjonene, hvor prosessen blir beskrevet trinn for trinn.
Husk at nettbrettene bare kan vise standard tekst- og bildeannonser. Det er viktig at du kontrollerer at destinasjonssiden gjengis på riktig måte på nettbrett, ettersom systemet vårt automatisk forhindrer at annonsene kjøres på nettbrett hvis vi oppdager at brukerne videresendes til en destinasjonsside som inneholder store mengder Flash-innhold eller annet innhold som ikke gjengis på riktig måte. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå til denne artikkelen i brukerstøtten.
Vi jobber hele tiden med å utvikle nye målrettingsfunksjoner i AdWords-kampanjene for annonsørene våre. Vi håper at disse nye målrettingsalternativene vil bidra til at du når frem til kundene på forskjellige enheter og plattformer.
Skrevet av: Surojit Chatterjee
Publisert av: Mi Tu Le