Nå som julen nærmer seg, kan du gjøre det enkelt for kundene å finne, besøke og ringe bedriften din med stedsmålretting og adressetillegg i AdWords. Stedsmålretting viser annonsene dine til kunder i bestemte geografiske områder du ønsker å nå frem til, mens adressetillegg dynamisk legger til bedriftens adresse og telefonnummer i annonsene. Nå har vi forbedret disse to funksjonene ytterligere og gjort dem tilgjengelig i flere land, slik at også bedriften din kan være til stede lokalt når julen setter inn.

Nyheter

1. Målretting mot flyplasser: En ny metode for å nå ut til reisende på

Enten man ønsker å sjekke status for avganger eller ankomster, eller bare slår ihjel tid før avreisen, er mobile enheter og nettbrett blitt uunnværlige på flyplassen. Med lanseringen av flyplassmålretting kan bedrifter nå få kontakt med potensielle kunder på mobile enheter, nettbrett og bærbare datamaskiner på mer enn 350 flyplasser i hele verden via AdWords.



Med flyplassmålretting kan du tilby relevante reise- og underholdningstilbud, markedsføre bedriftens mobilapp til reisende, oppnå økt interesse for lokale kampanjer på flyplassen, styrke bedriftens merkevare med mobilbannerannonser og mye annet. I tillegg er det enkelt å gjennomgå resultatene for disse kampanjene ved hjelp av rapportene om geografisk resultat.



2. Adressetillegg og nettstedkoblinger vises sammen
Adressetillegg kan nå vises side om side med nettstedkoblinger over én linje i tekstannonser (på stasjonære og bærbare datamaskiner) og vises fortsatt sammen med nettstedkoblinger over to og tre linjer. Hvis bedriften din har flere lokale avdelinger, kan du bruke adressetillegg og nettstedkoblinger for å fremheve bestemte områder av virksomheten.


3. Større og enda nyttigere kart
Adressetillegg på stasjonære og bærbare datamaskiner vil nå vises med et større, mer engasjerende kartpanel som erstatter de utvidbare kartene som hittil har vært i bruk. Når brukerne klikker på adressetillegget, vises det nye kartpanelet til høyre for de øverste søkeresultatene.




Tidlige tester viser at brukere oftere klikker for å se steder på kart med den nye utformingen, sammenlignet med den gamle.

4. Bedre stedssamsvar for kunder
Funksjoner som postnummermålretting i USA legger til rette for bruk av adressetillegg slik at vi kan vise steder som ligger nærmere og er mer relevante for kundene. Hvis du driver en spesialisert eller stedsbasert virksomhet, for eksempel en nisjebutikk eller et vintersportssted, kan adressetilleggene dine også vises til folk som befinner seg i nærheten, men på et annet postnummer. Dermed får du også muligheten til å tiltrekke deg kunder som er villig til å reise et stykke for å komme til bedriften din.

5. Rapportering av nettkonvertering for adressetillegg
Hvis du bruker konverteringssporing for AdWords, lurer du sikkert på hvilken innvirkning adressetillegg har på konverteringsfrekvensene dine på nettet. Tidligere i år inkluderte vi nettkonverteringsdata i rapportene for annonseutvidelser. Dette hjelper deg med å kartlegge den samlede innvirkningen adressetillegg har på nettkonverteringene, og bidrar også til mer effektiv måling av nettkonverteringene etter sted.

6. Geografisk målretting og adressetillegg tilgjengelig i enda flere land
I tillegg til oppdateringene som tidligere er lansert for adressetillegg og mulighetene for geografisk målretting i flere land, gleder det oss å fortelle at adressetillegg også blir tilgjengelig i Argentina, Bulgaria, De forente arabiske emirater, Romania, Russland og Vietnam. Vi har også utvidet mulighetene for geografisk målretting i følgende land: fylker i Frankrike og Storbritannia og byer i Argentina, De forente arabiske emirater og Russland. Her finner du en komplett liste over tilgjengelige stedsmål i hele verden.

Vær til stede lokalt
Vi håper disse forbedringene vil gjøre det enklere for deg å fremheve lokal bedriftsinformasjon for kundene, både i den travle julesesongen og senere. Hvis lokale annonser er nytt for deg, eller du ønsker mer informasjon, kan du gå til brukerstøtten for å få detaljerte instruksjoner for konfigurasjon av adressetillegg og stedsmålretting. Du kan også når som helst kontakte brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Smita Hashim, produktansvarlig