Nå er Shopping-kampanjer tilgjengelige for alle Product Listing Ads annonsører
6. mars 2014
I fjor lanserte vi Shopping-kampanjer for et begrenset antall annonsører. Dette er en ny måte å administrere og markedsføre produkter på Google på, og den er spesielt egnet for detaljhandel. Med Shopping-kampanjer kan du se gjennom beholdningen din direkte i AdWords. Der kan du organisere og legge inn bud for produktoppføringsannonsene dine og lage rapporter på en mer effektiv måte.
Vi har fått gode tilbakemeldinger fra annonsørene så langt. Med Shopping-kampanjer sparer de tid på sortering av beholdningen og oppdager nye muligheter for å optimalisere og øke trafikken sin på nettet. Her er noe av det vi har fått høre fra forhandlere.
- «Vi er veldig begeistret for alle mulighetene vi har fått med de nye Shopping-kampanjene. Tjenesten gjør livet enklere for forhandlere som ønsker mer detaljert målretting, og løser mange av problemene vi har hatt tidligere. Klienter kan bruke funksjonene til å administrere, ekskludere og prioritere produkter. Dette gjør at de kan oppnå ytterligere økning i avkastningen på produktoppføringsannonser i fremtiden.» – Todd Bowman, produktsjef hos RKG
- «Takket være Shopping-kampanjer klarer vi nå å håndtere sortimentet vårt på over 8000 produkter. De avanserte konkurranseberegningene, som for eksempel visningsandel og referansenivå for maks. CPC, er virkelig til hjelp når vi skal administrere bud på en effektiv måte.» – Nick Carter, direktør for markedsføring og salg hos ValuePetSupplies
- «Overgangen var smertefri. Vi opprettet raskt produktgrupper for de 25 beste merkevarene og la en strategi for de mest solgte varene. Resultatet var 6 % lavere CPC og 13 % høyere konverteringsfrekvens. Samlet har disse forbedringene redusert CPA-en vår med 20 % siden vi lanserte Shopping-kampanjer.» Rich Brown, sjef for betaling per klikk hos Farfetch
- «Å overføre kunden vår, AllesRahmen.de, til de nye Shopping-kampanjene var den beste avgjørelsen vi kunne ha tatt. Vi har spart tid, og de nye opplysningene om referansenivå for CTR og maks. CPC har også hjulpet oss å optimalisere kampanjen på en effektiv måte. Dette har redusert CPA-en vår med 88 %.» – Melanie Lang, sjef for søkemotorannonsering hos Beyond Media
- «Shopping-kampanjer ga oss definitivt større kontroll over budgivningen vår. I tillegg firedoblet vi klikkfrekvensen, reduserte kostnaden per bestilling med to tredeler og økte konverteringsfrekvensen med 88 % sammenlignet med året før.» – Shira Reineking, forretningssjef for kampanjeadministrasjon på Internett hos real,-
Fra og med i dag er Shopping-kampanjer tilgjengelige for alle Product Listing Ads annonsører.
På bakgrunn av tilbakemeldinger fra de første brukerne har vi nå også integrert masseredigering i Shopping-kampanjer, slik at du kan redigere produktgruppene dine i stor skala. API-støtte og en budsimulator lanseres snart. Vi kommer også til å fortsette å bygge ut støtte for Shopping-kampanjer i tett samarbeid med eksterne byråer og plattformer for søkeadministrasjon.
Slik kan du komme i gang:
Lagt ut av Eric Tholomé, direktør for produktadministrasjon hos Google Shopping
Postet av Janne Smith, Google AdWords teamet