Folk tilbringer mye tid på nettet, og de som ser annonsen din, kan kontakte bedriften din på flere ulike måter. Dagens forbrukere har alltid smarttelefonen for hånden. De søker i stadig økende grad etter produkter og tjenester mens de er på farten, og ringer bedriftene direkte. Hele 70 % av de som søker på mobil, ringer faktisk til den aktuelle bedriften rett fra søkeresultatene.[1]


I dag lanserer vi oppringningskampanjer. Med denne kampanjetypen kan du enkelt nå ut til potensielle kunder ved å vise telefonnummeret ditt, en beskrivelse av bedriften og en ringeknapp der folk søker.

                             


Utformet spesifikt for bedrifter som verdsetter telefonanrop høyere enn klikk på nettstedet

Oppringningskampanjer er utformet slik at de bare vises på mobilenheter man kan ringe fra. Dette betyr at hvert eneste klikk du betaler for, kan være et anrop til bedriften din.

By utelukkende på telefonanrop

Ettersom alle klikkene leder til telefonanrop, kan du utforme en budstrategi basert spesifikt på CPA- eller ROAS-målet ditt for anrop. Dermed blir det enklere å få mest mulig ut av hvert anrop til bedriften.

«Kundene ringer stadig oftere fra mobilen for å be om pristilbud på forsikring. Det flotte med oppringningsannonser er at vi får muligheten til å by på verdien av et anrop, og dermed kan vi oppnå de spesifikke avkastningsmålene vi har satt oss for salg på telefon.»

Jason Johnson
Markedsføringssjef, Clearlink Insurance

Lag tilpassede annonser som fokuserer på én handling: telefonanrop

Skreddersy annonsene dine for telefonanrop med tekst av typen «Snakk med en ekspert i dag» eller «Ring og få en avtale», slik at folk forstår at de enkelt kan kontakte bedriften din uten å måtte gå til nettstedet.

For BizLab, som er en landsdekkende telekommunikasjonsleverandør i USA, skjer de fleste konverteringer på telefonen, utenfor nettet. 

«Med de nye oppringningsannonsene har vi fått enda flere potensielle kunder og høyere konverteringsfrekvens, fordi annonsene er spesifikt målrettet mot mobilenheter og fokuserer på anrop.»

Catherine Wilson
PPC-senioranalytiker, BizLab

En stor Internett-leverandør bruker oppringningskampanjer for å sette kundene i kontakt med salgsteamet på en rask og enkel måte.

  «Vi oppfordrer kun til anrop i annonsene våre, og dette forbedrer handleopplevelsen på mobil ved at kunden slipper å gå om selve nettstedet. Med disse annonsene kan kundene ringe direkte til salgssenteret vårt, og dermed får de enkelt tak i produktet de er ute etter. Det er en vinn-vinn-situasjon der forbrukerne får en bedre kundeopplevelse samtidig som annonsørene får flere anrop og økt salg.»

Josh Leibner
Sjef for betalt søk hos Red Ventures, markedsføringspartner for store bedrifter


Finn ut mer
Hvis du for øyeblikket bruker innstillingen for anropsutvidelser for å lage oppringningsannonser, kan du finne informasjon om hvordan du oppgraderer til oppringningskampanjer, i brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Amit Agarwal, produktsjef for AdWords
Postat av Marcus Holgersson


*****************



  

[1] Google/Ipsos, «The Role of Click to Call in the Path to Purchase», september 2013.