I løpet av de neste ukene lanserer vi tre nye funksjoner som gjør det enklere for annonsører i flere kanaler å administrere rapporteringen og finne informasjonen som er viktigst for dem.

For annonsører med mange typer kampanjer og annonseringsmål kan rapportering være en langtekkelig og tidkrevende oppgave. Hvis du for eksempel ønsker rapporter om bestemte mål relatert til kampanjene dine i Søke- eller Displaynettverket eller i Shopping-kampanjene dine, kan det hende du filtrerer resultatene etter kampanjetype og justerer kolonnene flere ganger for å se informasjonen du trenger.


Med disse tre nye rapporteringsfunksjonene kan du enkelt:
  • filtrere kontoen din etter kampanjetype.
  • raskt se flere relevante kolonner.
  • bruke kolonnesett basert på annonseringsmålene dine.
Filtrer kontoen din enkelt etter kampanjetype


Med den nye kampanjetypevelgeren kan du raskt filtrere kontoen din etter kampanjetype, slik at du kan se resultater bare for kampanjer i Søke- eller Displaynettverket eller Shopping-kampanjer. Hvis du for eksempel ser på rapporter om resultater i Displaynettverket, kan du raskt se alle annonsegruppene i kampanjene dine i Displaynettverket i ett enkelt trinn.

                                                  
                      Filtrer enkelt etter kampanjetypene du ønsker å se

Se mer relevante kolonner basert på kampanjetype

Er du lei av at du alltid må bytte kolonner når du går fra å se på rapporter om kampanjer i Søkenettverket til rapporter om kampanjer i Displaynettverket? Kolonnene du sist så på, som før bare ble lagret etter fane – for eksempel kampanje, annonsegruppe eller søkeord – lagres nå etter både fane og kampanjetype.

Tenk deg at du har Annonsegrupper-fanen åpen og ser på Klikk- og Gj.sn. CPC-kolonnene i en søkekampanje. Deretter ser du på annonsegruppene i en kampanje i Displaynettverket og justerer kolonnene for å se Visninger og Gj.sn. CPM. Når du så ser på Annonsegrupper-fanen for søkekampanjer, får du se kolonnene for Klikk og Gj.sn. CPC. Bytter du til kampanjer i Displaynettverket, får du se Visninger og Gj.sn. CPM. Dermed blir det enklere å se mer relevante kolonner basert på kampanjetypen.

Bruk kolonnesett raskt basert på annonseringsmålene dine


For at det skal bli enklere å se data for bestemte annonseringsmål, lanserer vi forhåndsdefinerte kolonnesett. Med disse kolonnesettene blir det enklere å laste inn rapporteringskolonner som er skreddersydd for forskjellige annonseringsmål. Det kan for eksempel hende at du har flere kampanjer i Displaynettverket, noen med fokus på mål for merkevarebygging og andre med fokus på resultatmål. Med forhåndsdefinerte kolonnesett kan du enkelt bytte rapporteringsvisning for å se kolonner som er spesifikke for hvert av disse annonseringsmålene. Du kan når som helst gå tilbake til det forrige kolonneutvalget ditt ved å velge Egendefinert på «Kolonner»-rullegardinmenyen.
                                                       

Med forhåndsdefinerte kolonnesett blir det enklere å få 
informasjon om mål for merkevarebygging eller konverteringsmål

Fremgangsmåten videre

Disse forbedringene i rapporteringen lanseres i løpet av de neste ukene for annonsører med mer enn én kampanjetype i kontoen. Hvis du vil vite hvordan du kan benytte disse forbedringene i den daglige rapporteringen din, kan du gå til brukerstøtten.

Skrevet av Pallavi Naresh, produktsjef for AdWords
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords