Vi er stadig på utkikk etter måter å levere hensynsfull og relevant informasjon på til kunder idet de leter, sammenligner, undersøker og virkelig vil vite mer. Samtidig vil vi hjelpe deg med å få produktene dine til å skille seg ut og synes på Google.

Kampanjetekst, en valgfri melding du kunne legge til i annonsegruppene dine i AdWords, var blant de første tiltakene våre for å kunne gjøre nettopp dette. Vi la merke til at mange av dere bruker kampanjetekster til å fremheve spesialtilbud eller gratis frakt. Derfor vi introduserer en ny automatisk utvidelse for shopping-annonser (PLA-annonser).

Automatisk utvidelse for shopping-annonser
Denne nye utvidelsen vises sammen med shopping-annonsene dine (produktoppføringsannonser) uten at det koster noe ekstra eller krever mer arbeid. De benytter seg av informasjon du allerede har oppgitt i Merchant Center-innstillingene dine og datafeeden din, til å vise informasjon til kundene om gratis frakt og prisreduksjoner automatisk på en konsekvent og lettfattelig måte.

                                   

Kampanjetekst avvikles
Basert på de første resultatene har vi lagt merke til at kundene foretrekker denne nye utvidelsen fremfor kampanjetekst – annonsørene får også bedre klikkfrekvens. Derfor avvikler vi kampanjetekst i slutten av september 2015. Vi kommer heller til å vise automatiske utvidelser oftere.

De som bruker kampanjetekst, trenger ikke å foreta seg noe. Annonsene dine blir ikke påvirket på noen annen måte, og de vil fortsatt nå ut til kundene som søker på Google. Du finner mer informasjon om dette i brukerstøtteartiklene ovenfor. Du finner også mer informasjon om automatiske utvidelser i brukerstøtten.

Skrevet av Tom Beyer, produktsjef, Google Shopping
Postad av Marcus Holgersson, Google AdWords