Hva er Googles Innholdsnettverk?
19. desember 2008

AdWords-annonsører har to måter å målrette sine annonser i innholdsnettverket på: søkeordmålretting og plasseringsmålretting.
Søkeordmålrettet / Kontekstuell annonsering i innholdsnettverket
Vår avanserte søketeknologi skanner innholdet av webområdet for å lese siden. Vi vil deretter automatisk matche søkeordene dine med søkeordlistene fra våre partnernettsteder som er relevante for din kampanje. Vår algoritme hjelper deg til å vise annonsene dine på sidene med det mest relevante innholdet.
Plasseringsmålrettet annonsering i innholdsnettverket
Med plasseringsmålretting kan du som AdWords-annonsør velge ut enkelte nettstedene i Googles innholdsnettverk som du vil at annonsene dine skal vises på.
En plassering kan være et helt webområde, en del av et område eller en bestemt annonseplassering. Plasseringsverktøyet i AdWords kan hjelpe deg med å finne plasseringer for annonsene dine når du oppretter en ny kampanje eller annonsegruppe. Hvis du viser annonsene dine i hele Google-nettverket, vil kampanjen din få størst mulig eksponering og ha de beste sjansene for å lykkes. Derfor anbefaler vi dette alternativet.
Hvordan kan jeg sjekke hvor annonsene mine vises i innholdsnettverket?
AdWords har flere nyttige verktøy som raskt gir deg en oversikt over hvor annonsene dine vises. I AdWords-kontoen din finner du verktøyet som du kan bruke til å utelukke bestemte områder eller temaer. Du kan også opprette en rapport om plasseringsresultater som viser statistikk for annonsene dine på bestemte nettsider i innholdsnettverket. Med denne informasjonen kan du optimalisere investeringene dine i innholdsnettverket og øke avkastningen ytterligere. Lær mer om hvordan du oppretter en plasseringsresultatrapport her.