Om en uke er det Valentines Day. Denne dagen feires kanskje ikke like mye i Norge som i for eksempel USA, men det er likevel stor interesse for dagen og temaet. Hvis du bruker Google Insights for Search og søker på "Valentines Day" ser man en klar topp i midten av februar hvert år. Denne trenden vil vi se i år også, for til tross for økonomiske nedgangstider spirer kjærligheten likevel!



Hva vil dette ha å si for deg som annonsør, og hvordan kan du få utbytte av denne interessen? Det kan være lurt å tenke på at de som søker etter ord som er relatert til valentinsdagen leter etter tips for hva man skal gi til sin elskede, hvor man kan reservere et bord, hvor de kan finne et koselig hotell eller gode ideer til alternative valentinsgaver.

Vi har satt sammen en liten liste med søkeord som brukere søker på i forbindelse med Valentines Day. Hvis du legger til disse søkeordene i en av kampanjene dine, sammen med en inspirerende annonsetekst kan du øke relevant trafikk i denne kjærlighetssesongen.

Vi har også nylig lansert sesongsforslag i vårt verktøy for visningsannonsebygging, hvor du blant annet finner en egen mal for Valentines Day-annonser. Hvis du ikke allerede har bildeannonser i kontoen din kan du lett komme i gang ved å bruke dette enkle annonseverktøyet i AdWords-kontoen. Les gjerne vår brukerguide her.