Torsdagsinnlegg om det nye grensesnittet: Utforske fanen Annonser
13. august 2009
I dette innlegg skal vi ta en kort titt på fanen Annonser i AdWords. Under denne fanen kan du vise og redigere alle annonsene dine, samt sjekke deres status og resultater. I det nye AdWords-grensesnittet har du tilgang til denne fanen på annonsegruppe-, kampanje- eller kontonivå.
Som i de andre tabellene i det nye grensesnittet, kan du redigere direkte i tabellen, tilpasse kolonner og filtrere annonsene i Annonser-fanen. En funksjon vi har lagt til i det nye grensesnittet er muligheten for å se hvilke annonser som venter på godkjenning. I det forrige grensesnittet kunne du bare se når annonser ikke hadde blitt godkjent, men i det nye grensesnittet kan du se om de venter på evaluering eller om de har blitt godkjent. Nå kan du enkelt se om annonsen er kvalifisert for visning på Google-nettverket.
Du kan bruke filtrering for raskt å finne alle annonser som venter på evaluering. Klikk på "Filter og visninger", og velg "Filtrer annonser". I rullegardinmenyen velger du "Godkjenningsstatus", og merker av i boksen "Venter". Klikk på "Bruk", og tabellen vil vise annonser som venter på godkjenning.
Du kan gjøre det samme for annonser som ikke er godkjente. Hvis du har en annonse som ikke er godkjent, kan du klikke på bobleikonet i Status-kolonnen for å se årsaken til at den ikke ble godkjent

Vi har også nylig lagt til Visningsannonsebyggeren i det nye grensesnittet. Du kan få verktøyet i dag ved å klikke på Ny annonse, og deretter velge Visningsannonsebygger. Hvis du har hatt lyst til å utvide kampanjene ut over tekstannonser, men ikke har hatt tid til å lage en visningsannonse fra bunnen av, er dette et verktøy du kan forsøke.
Vi håper du synes fanen Annonser er nyttig når du skal administrere dine AdWords-kampanjer.
Som i de andre tabellene i det nye grensesnittet, kan du redigere direkte i tabellen, tilpasse kolonner og filtrere annonsene i Annonser-fanen. En funksjon vi har lagt til i det nye grensesnittet er muligheten for å se hvilke annonser som venter på godkjenning. I det forrige grensesnittet kunne du bare se når annonser ikke hadde blitt godkjent, men i det nye grensesnittet kan du se om de venter på evaluering eller om de har blitt godkjent. Nå kan du enkelt se om annonsen er kvalifisert for visning på Google-nettverket.
Du kan bruke filtrering for raskt å finne alle annonser som venter på evaluering. Klikk på "Filter og visninger", og velg "Filtrer annonser". I rullegardinmenyen velger du "Godkjenningsstatus", og merker av i boksen "Venter". Klikk på "Bruk", og tabellen vil vise annonser som venter på godkjenning.
Du kan gjøre det samme for annonser som ikke er godkjente. Hvis du har en annonse som ikke er godkjent, kan du klikke på bobleikonet i Status-kolonnen for å se årsaken til at den ikke ble godkjent

(klikk for å vise større bilde)
Vi har også nylig lagt til Visningsannonsebyggeren i det nye grensesnittet. Du kan få verktøyet i dag ved å klikke på Ny annonse, og deretter velge Visningsannonsebygger. Hvis du har hatt lyst til å utvide kampanjene ut over tekstannonser, men ikke har hatt tid til å lage en visningsannonse fra bunnen av, er dette et verktøy du kan forsøke.
Vi håper du synes fanen Annonser er nyttig når du skal administrere dine AdWords-kampanjer.