Torsdagsinnlegg om det nye grensesnittet: Presentasjon av redigering i regneark
20. august 2009
Mange annonsører bruker regneark når de administrerer AdWords-kampanjene for å forenkle oppgaver som endring av bud, opprettelse av søkeordlister og justering av destinasjonsadresser. Som et resultat av dette, bestemte vi oss for å jobbe med en måte der du kan bruke regnearkene direkte i kontoen, og i dag er denne funksjonen tilgjengelig i det nye AdWords-grensesnittet.
Du kan få tilgang til modus for redigering i regneark fra fanen Søkeord i hvilken som helst annonsegruppe. Du finner den under menyen Flere handlinger.

Om du bruker et annet regnearkprogram, er det enkelt å overføre arbeidet til AdWords – bare kopier og lim inn direkte fra regnearket til kontoen.
Som i et regneark, kan du bruke formler til å redigere søkeordene og budene. Hvis du for eksempel vil at annonsen skal vises på den første siden, men budet er lavere enn førstesidebudet, kan du lage en formel som tar seg av dette.
Her har jeg angitt at maks. CPC-bud skal være 120 % av førstesidebudet (celle G2). Hvis jeg vil bruke dette for alle søkeordene, kopierer og limer jeg. Vær oppmerksom på at det er kun verdiene som lagres i AdWords, ikke formlene.
Du kan få tilgang til modus for redigering i regneark fra fanen Søkeord i hvilken som helst annonsegruppe. Du finner den under menyen Flere handlinger.

Om du bruker et annet regnearkprogram, er det enkelt å overføre arbeidet til AdWords – bare kopier og lim inn direkte fra regnearket til kontoen.
Som i et regneark, kan du bruke formler til å redigere søkeordene og budene. Hvis du for eksempel vil at annonsen skal vises på den første siden, men budet er lavere enn førstesidebudet, kan du lage en formel som tar seg av dette.
