Målrettingsalternativer for å gjøre mobilannonsene dine mer relevante
10. mars 2010
Forrige uke viste vi deg hvordan du kan bruke Google Analytics til å forstå hvordan mobilbesøkende kommuniserer med nettstedet ditt og hvordan du kan optimalisere AdWords-kampanjene dine. Denne uken skal vi vise deg hvordan du kan skreddersy kampanjene dine slik at de når de mest relevante mobilmålgruppene.
Hvilken mobilenhet bruker de?
Kontroller at annonsene dine bare vises til den riktige mobilmålgruppen. Hvis du for eksempel selger iPhone-tilbehør, er annonsene dine sannsynligvis ikke relevante for eiere av Android-enheter. Ved hjelp av avanserte målrettingsalternativer for mobilenhet kan du sikre at bare brukere med en iPhone vil se annonsen din i dette eksempelet. Du kan til og med velge å målrette bare utvalgte mobiloperatører.
Hvor befinner de seg?
Med Google Analytics kan du se hvor mesteparten av nettstedtrafikken kommer fra, og fra hvilke mobilenheter. Hvis du ser at mange besøk kommer fra et sted der du har et fysisk virksomhetssted, kan du vise virksomhetsadressen din eller telefonnummeret ditt i annonser som vises på mobilenheter med komplette nettlesere. Dette gjør annonsene dine mer relevante, og gjør det enklere for kunder å nå deg. Det gir også mobilkunder muligheten til å ringe virksomheten din fra tekstannonsen, slik at de kan foreta seg noe med én gang.
Vi håper at disse tipsene vil hjelpe deg med å mobilisere kampanjene dine, slik at du når den riktige målgruppen mens du er på farten. Kom gjerne tilbake neste uke for å lese et nytt mobilinnlegg.