Lansering: Klikk-for-å-ringe for mobilinnhold og programmer
30. juni 2010
Vi vil i dag informere om at klikk-for-å-ringe for programmer og mobilinnhold for nettsteder nå er aktivert og tilgjengelig for alle AdWords-annonsører. Når vi nå utvider vår populære klikk-for-å-ringe funksjonalitet for søkeannonser for mobiltelefon til å inneholde mobilinnhold og -programmer, blir det enklere for annonsører å nå ut til flere brukere som leser mobilnettsider, og utgivere av mobilannonser og programutviklere får enda flere måter å tjene penger på og utvikle virksomhetene sine.
Med klikk-for-å-ringe kan brukerne ringe virksomheter når de bruker sine favorittprogrammer for mobiltelefon, eller når de surfer på Internett med sine mobilenheter. På mobilenheter som har fullverdige lesere, vises annonser som animerte banner- eller tekstannonser med en ringeknapp. Hvis annonsører vil bruke dette nye formatet, må de aktivere telefonutvidelser og publisere annonsene både i Google displaynettverk og på mobilenheter som har fullverdige nettlesere.

Klikk-for-å-ringe for mobilinnhold og -programmer er ett av mange annonseformater annonsører kan bruke for å nå sine målsetninger for markedsføring med mobilannonser. Dette utvalget av annonseformater er gode alternativer for annonsører, og bidrar også til å skape gode resultater for utgivere av mobilannonser og for programutviklere.
Skrevet av: Surojit Chatterjee, Senioransvarlig for produkter, Google Mobile Ads