I forrige innlegg i denne serien gav vi deg noen nyttige tips og delte noen gode fremgangsmåter for å optimalisere nettstedet ditt.


I dagens innlegg skal vi ta for oss verktøyene som bør brukes for å administrere en helhetlig Internett-kampanje.

Undersøkelse
Undersøk nettstedet ditt ved hjelp av gratisverktøy som gjør det enklere å identifisere områder som kan forbedres, diagnostisere hva som får besøkende til å forlate nettstedet, og teste endringer du har implementert for å gi resultater. Med

Ved hjelp av Google AdWords kan du nå ut til flere potensielle kunder på Internett. Kampanjen din vil fungere best hvis du bruker søkeordverktøyet vårt for å finne ut hvilke søkeord og hvilken annonsetekst som fungerer best for å skape resultater i målgruppen din.

Når du har opprettet den ideelle AdWords-kampanjen, gir konverteringssporing deg tilgang til konverteringsdata i AdWords-rapportene dine, slik at du kan ta velinformerte og dermed smartere beslutninger med hensyn til Internett-annonsering, spesielt når det gjelder hvilke annonser og søkeord du bør investere i. Bedre data gjør det lettere å måle samlet avkastning for AdWords-kampanjene.Med

Med Google Analytics blir det enklere å forstå trendene på nettstedet ditt. Dette gratisverktøyet kan du bruke til å spore hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, og få forståelse av hvilke deler av kjøpsprosessen som kan forbedres slik at du får beholde flere kunder.

Det siste verktøyet som kampanjene dine vil dra hytte av, er Googles nettstedoptimerer. Dette verktøyet gjør at du kan slutte å gjette og begynne å teste. Med dette verktøyet vil du kunne teste og spore hvilket innhold (bilder, tekst, generell sideutforming osv.) som genererer mest salg og flest potensielle kunder.

Vi håper at denne innleggsserien har fått deg til å tenke på hvor funksjonelt nettstedet ditt er, og gitt deg en bedre forståelse av hvilke gratisverktøy du kan bruke for å konvertere besøkende på nettstedet ditt til kunder.


Skrevet av Lotem Lev-Ari - Google AdWords og Jonas - Inside AdWords teamet